PROGRAM DELA ZA ŠOLSKO LETO 2022/2023 – priloga – ekokoordinatorica Andreja Škulj
Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše. Vsako leto najuspešnejšim šolam podeljujemo mednarodna priznanja – zelene zastave. To je tudi edino javno in mednarodno priznanje slovenskim šolam za okoljevarstveno delovanje, skladno z mednarodnimi kriteriji FEE (Foundation for Environmental Education).
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave je treba v šolskem letu 2022/2023 izvesti naslednje dejavnosti:
- Izpolniti v Ekoportalu po posameznih korakih:
- Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak).
- Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak).
- OBVEZNO vključevati:
- a) eno področje iz zgodnjega naravoslovja,
- b) izvesti aktivnosti v okviru dveh obveznih tematskih sklopov,
- c) sodelovati pri katerem od projektov,
č) sodelovati z enim obveznim prispevkom (primer dobre prakse ali predstavitve) (5. korak) in obveščanjem v ustanovi ali zunaj nje. (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2022.
- Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maj 2023.
- K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maj 2023.
- Pregledati in po potrebi osvežiti Ekolistino (7. korak).
- a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (izbrati eno temo):
- ZDRAVA HRANA IN PREHRANA TER TRAJNOSTNI RAZVOJ – IZZIV DANAŠNJEGA ČASA
Projektna aktivnost je načrtovana skozi celotno šolsko leto. Izhajajte iz svojega bivalnega okolja ter osvetlite prehrano iz narodopisnih virov slovenske narodne kuhinje in domače pridelke.
- PODNEBNE SPREMEMBE IN BIOTSKA PESTROST
Projektna aktivnost je načrtovana skozi celotno šolsko leto in zahteva od vzgojitelja in otrok neposredni stik z naravo, pri tem pa otrok spoznava naravne zakonitosti skozi lastne aktivnosti in opazovalno-raziskovalne situacije.
Pri delu si lahko pomagate s publikacijami:
- Živeti s podnebnimi spremembami in spreminjati sebe;
- Zemeljko o tleh, rastlinah, živalih in človeku;
- Z roko v roki za okoljsko izobraževanje;
- HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti).
Hkrati vas vabimo, da sodelujete v podnebnem teku.
- SEMENA IN VRTOVI – šolska VRTilnica
Otrokom omogočimo vrtnarjenje, ki naj temelji na opazovanju, doživljanju in spoznavanju življenja rastlin pomenu zemlje – prsti ter uporabnosti pridelkov za zdravo prehrano. - b) IZVESTI AKTIVNOSTI V OKVIRU DVEH OBVEZNIH TEMATSKIH SKLOPOV:
ENERGIJA – ODPADKI – TRAJNOSTNA MOBILNOST
Podrobnejšo temo, obliko in način izvedbe določi vrtec sam.
Projekti: Mladi v svetu energije/Eko paket/Odpadkom dajemo novo življenje/GAIA 20 : 30 (odpadki)/Misija: Zeleni koraki.
- c) SODELOVANJE VSAJ V DVEH OD SPODAJ NAVEDENIH PROJEKTOV:
- Znanje o gozdovih – LEAF(izobraževanje in ozaveščanje o gozdovih in njihovi vlogi).
- Hrana ni za tjavendan –zmanjševanje količin zavržene hrane; dnevnik zavržene hrane: nagradni natečaj »Reciklirana kuharija«.
- Ekobranje za ekoživljenje – branje na tematiko ekološko-vzgojnih vsebin.
- Mlekastično! Izberem domače(pot mleka od kmetije do kozarca, od kod prihaja mleko, s čim se krave prehranjujejo pozimi in s čim pozimi, koliko mleka daje krava …).
- Ne zavrzi oblek, ohrani planet!– odgovorno ravnanje z rabljenimi oblačili, ločeno zbiranje rabljenih in odsluženih oblačil, likovni ali grafični predlog potiska škatle za zbiranje rabljenih oblačil, plakat, risba, kako ravnamo z rabljenimi in odsluženimi oblačili
- ALTERMED 2023»Zdrava hrana in prehrana in trajnostni razvoj: izziv današnjega časa«.
PRIPOROČILO!
EKOSKLADOVNICA – Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (obogatite zbirko dobrih okoljskih praks z ekološkimi vsebinami. Navodila za pripravo in objavo dobre prakse je dostopna na povezavi https://www.ekoskladovnica.si/Content/Pomoc/Pomo%c4%8d.pdf).
NAVODILO:
Izbrani tematski sklop ima alternativno obliko v obliki tematskega podsklopa, ki se navezuje na glavno temo –področje.
Izbrani tematski sklop naj temelji na procesu spoznavanja okolja, raziskovalni dejavnosti ter razvijanju ustvarjalnih sposobnosti, in sicer skozi naslednje vidike:
SPECIALNODIDAKTIČNI VIDIK: cilji, izbira naravoslovnih vsebin, strategija poteka dela in metode;
PEDAGOŠKO-PSIHOLOŠKI VIDIK: spoštovanje razvojne in starostne stopnje, razvijanje mišljenja in raziskovalnih spretnosti;
NARAVOSLOVNI VIDIKI: odkrivanje, doživljanje in spoznavanje okolja.
B. PLAČATI PRISTOJBINO ZA ŠOLSKO LETO 2022/2023.