DNEVNI PROGRAM
Kot strokovna podlaga za vzgojno delo v vrtcu nam služita KURIKULUM za vrtce in izvedbena različica kurikula mreža za spreminjanje kakovosti Korak za korakom.
V dnevni program predšolske vzgoje z oskrbo bodo vključeni otroci v starosti 1‒6 let glede na dane prostorske možnosti, pretežno v starostno homogenih, pa tudi v heterogenih skupinah.
Vrtec Ringaraja, skupina |
Starost otrok v letih |
Št. oddelkov |
Št. otrok |
Sovice |
5–6 |
1 |
24 |
Medvedki |
5–6 |
1 |
23 |
Miške |
4–5 |
1 |
24 |
Pikapolonice |
3 -4 |
1 |
19 |
Žabice |
3–4 |
1 |
19 |
Račke |
2–3 |
1 |
14 |
Polžki |
2–3 |
1 |
14 |
Zajčki |
1–2 |
1 |
14 |
Pandice |
1–2 |
1 |
14 |
Metulji |
1-2 |
1 |
14 |
Skupaj |
|
10 |
179 |
Kurikulum za vrtce je nacionalni dokument, ki ima svojo osnovo v analizah, predlogih in rešitvah, ki so oblikovali koncept in sistem predšolske vzgoje v vrtcih.
To je dokument, ki na eni strani spoštuje tradicijo slovenskih vrtcev, na drugi strani pa z novejšimi
teoretskimi pogledi na zgodnje otroštvo in iz njih izpeljanimi drugačnimi rešitvami in pristopi dopolnjuje, spreminja in nadgrajuje dosedanje delo v vrtcih.
V Kurikulu za vrtce so prepoznavna ne samo temeljna načela in cilji predšolske vzgoje, ampak tudi spoznanja, da otrok dojema in razume svet celostno, da se uči in razvija v aktivni povezavi s svojim socialnim in fizičnim okoljem, da v vrtcu v odnosu z vrstniki in odraslimi razvija lastno družbenost in individualnost.
Pojem Kurikulum daje poudarek samemu procesu predšolske vzgoje, celoti odnosov in izkušenj, iz katerih se otrok v vrtcu uči.
Kurikulum za vrtce je nacionalni dokument, namenjen vzgojiteljici, pomočnici vzgojiteljice, ravnateljem, svetovalnim delavcem; je dokument, ki ob rabi strokovne literature in priročnikov za vzgojitelje omogoča strokovno načrtovanje in kakovostno predšolsko vzgojo v vrtcu, se na ravni izvedbenega Kurikula razvija in spreminja, pri tem pa upošteva neposredno odzivanje otrok v oddelku, organizacijo življenja v vrtcu ter vpetost vrtca v širše okolje.
Uresničevanje načela enakih možnosti in upoštevanja različnosti med otroki se uresničuje z zagotavljanjem enakovrednih pogojev za optimalni razvoj vsakega otroka in z upoštevanjem individualnih razlik v razvoju in učenju, kar pomeni širše in fleksibilno, vendar strokovno zagotavljanje pogojev za stalno in občasno vključevanje predšolskih otrok s posebnimi potrebami v oddelke vrtca.
Cilji Kurikula za vrtce:
- bolj odprt in raznolik Kurikulum v različnih programih za predšolske otroke;
- pestrejša in raznovrstnejša ponudba na vseh področjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih;
- bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih, kar hkrati omogoča poglobljenost na določenih področjih;
- večji poudarek na individualnosti, drugačnosti in izbiri v nasprotju s skupinsko rutino;
- oblikovanje pogojev za večje izražanje in spoznavanje skupinskih razlik (nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno konstrukcijo);
- večje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok;
- dvig kakovosti medosebnih razlik med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu;
- rekonceptualizacija in reorganizacija časa v vrtcu;
- rekonceptualizacija in reorganizacija prostora in opreme v vrtcu;
- večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev;
- povečevanje vloge kritičnega vrednotenja pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu;
- izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši.
Načela uresničevanja ciljev kurikula za vrtce:
- načelo demokratičnosti in pluralizma;
- načelo odprtosti kurikula, avtonomnosti ter strokovne odgovornosti vrtca in strokovnih delavcev v vrtcu;
- načelo enakih možnosti in upoštevanja različnosti med otroki ter načelo multikulturalizma;
- načelo omogočanja izbire in drugačnosti;
- načelo spoštovanja zasebnosti in intimnosti;
- načelo uravnoteženosti;
- načelo strokovne utemeljenosti kurikula;
- načelo pogojev za uvedbo novega kurikula;
- načelo horizontalne povezanosti;
- načelo vertikalne povezanosti oz. kontinuitete;
- načelo sodelovanja s starši;
- načelo sodelovanja z okoljem;
- načelo timskega načrtovanja in izvajanja predšolske vzgoje ter strokovnega izpopolnjevanja;
- načelo kritičnega vrednotenja;
- načelo razvojno-procesnega pristopa;
- načelo aktivnega učenja ter zagotavljanje možnosti verbalizacije ter drugih načinov izražanja.